نماز کلید بهشت

بدون عنوان

1396/9/19 11:27
نویسنده : گل نرگس
128 بازدید
اشتراک گذاری

 

دوست گُلم، اگر به مثال‌هايي كه در ادامه مي‌آيد خوب دقت كني متوجه مي‌شوي كه نماز اوّل وقت چقدر با نمازهايي كه دير وقت خوانده مي‌شود تفاوت دارد .
1. زنگ تلفن :
 اگر كسي با ما تماس بگيرد، به محض شنيدن زنگ تلفن با او صحبت مي‌كنيم . موقع نماز اول وقت هم زنگ تلفن خدا ( اذان ) ما را براي گفت و گو با آن دوست مهربان فرا مي‌خواند .
2. وقت مصرف دارو :
 پزشكان براي مصرف دارو ساعتي را مشخص مي‌كنند. خداوند هم دارويي آرام بخش براي زندگي ما تجويز فرموده كه بايد دقيقاً سر وقت ( اول وقت ) مصرف شود .
3. سفره‌ي غذا :
 لذت غذا به اين است كه تا گرم است ميل شود، لذت نماز هم به آن است كه موقع باز شدن سفره‌ي بركت خداوند ( اول وقت ) خوانده شود .
4. مهمان پشت درب :
از آداب مهمان نوازي، باز كردن سريع در، موقع آمدن مهمان است. از آداب نماز هم باز كردن درِ گفت و گو در همان زماني است كه نماينده‌ي خداوند به خانه‌ي دل ما مي‌آيد. ( موقع اذان )
5. آب دادن به گُل :
اگر گل زيباي داخل گلدان را به موقع آب ندهيم پژمرده مي‌شود. اگر گل زيباي ايمان در وجودمان را در هنگام تشنگي آن ( اول وقت نماز ) آب ندهيم پژمرده مي‌شود .
6. دانش‌آموز منظم :
 شاگردي كه به موقع و منظم در مدرسه و كلاس حاضر مي‌شود عزيز است، كسي هم كه به موقع و مرتب نماز مي‌خواند، نزد خداوند، دوستان خدا و فرشتگان عزيز است .
7. كوچك‌تر به همراه بزرگ‌تر :
 بعضي اوقات كوچك‌ترها را در مجلسي راه نمي‌دهند مگر به همراه بزرگترشان، قبولي نماز ما هم به اين است كه همراه بزرگ‌ترمان امام زمان ( عج ) در اول وقت نزد خدا برويم. ( امام زمان ( عج ) در اول وقت نماز مي‌خوانند ).
8. يخ در حال ذوب :
همان طور كه يك قالب يخ در گرماي تابستان ساعت به ساعت ذوب و كوچك مي‌شود، ثواب نماز هم هر چه از اول وقت بگذرد كم تر و كم تر مي‌شود .
9. هر كاري به وقت خود :
 همان گونه كه كارمند يك اداره نبايد در وقت اداري به كار شخصي بپردازد، بندگان خدا نيز نبايد در وقت عبادت ( اذان ) به كاري ديگر مشغول باشند .
10. بليط هواپيما :
 هواپيما در ساعت مشخصي مسافران را سوار و پرواز مي‌كند. پرواز معنوي بندگان خدا هم ساعت مشخصي دارد كه نبايد از آن غافل شوند و جا بمانند .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)